Zánět ucha
Tereza10
15.2.2011
Dobrý den, můj pes má asi 3 měsíce zánět v uchu, teče mu z tama hnědý maz a neustále plácá ušima. Byli jsme u veterináře, ten mu předepsal kapky, jenomže pro psa byl velmi stresující si nechat kapat. Ted už se k jeho uchu nemůžu ani přiblížit, protože něco vycítí a začne po mně cvakat zubama a ohánět se. Chtěla jsem se zeptat, jak moc je neléčený zánět ucha nebzpečný a co může způsobit. Děkuji za odpověď Tereza H.

MVDr.Lucie Veselá
22.2.2011
neléčený zánět uší je velký problém a pokud máte svého pejska ráda, tak ho takto určitě nenchávejte. V první řadě zánět v uších velmi svědí a bolí. Proto pejsek klepe hlavou, příp. si uši drbe tlapkami nebo se otírá o koberec a nábytek. Něteří psi s pokročilým zánětem při této činnosti kňučí bolestí. Pokud necháte pejska tak, jak je, hrozí poničení bubínku v důsledku zánětu a přestup zánětu do středního ucha. Poškozením těchto struktur může dojít až k trvalé hluchotě! Pokud se zánět dostane ještě dál, způsobí narušení rovnovážného ústrojí a poruchy rovnováhy celého těla. V nejhorším případě se může zánět dostat až do mozku a způsobit zánět mozku nebo jeho obalů se všemi důsledky. Doporučuji Vám znovu navštívit vet. lékaře a dohodnout se na vhodném postupu. Lze např. pejska sedovat (lehký stupeň anestezie) a uši důkladně vyčistit a vypláchnout. Pejskovi se tak uleví a bude pak nadále lépe ošetřitelný. Pokud to nebude dostatečné, možná bude nutné navštěvovat vet. lékaře denně za účelem důkladného vyčištění uší a aplikace léčiv (bez sedace). Tam je nutné počítat s vyšší finanční náročností léčby spojenou s denním ošetřením u veterináře. Pokud to Váš veterinář uzná za nutné, je možné terapii kapkami doplnit o celkovou terapii antibiotiky a analgetiky. Ať se Váš veterinář rozhodne jakkoli, je nutné léčbu provádět nepřetržitě tak dlouho, dokud nezmizí poslední známky zánětu - to musí posoudit veterinář. Jinak hrozí, že se zánět objeví zanedlouho znovu.
S pozdravem MVDr. Lucie Veselá
GORO Bílý pes