NOVINKY A AKCE O NÁS - VETCENTRUM
DOMÁCÍ LÉKAŘ PORADNA LÉKAŘE ZAJÍMAVÉ PŘÍPADY PŘÍRODNÍ MEDICÍNA REHABILITACE PSŮ SEKCE DKK/DKL KREVNÍ BANKA

VETERINÁRNÍ PORADNA LÉKAŘE

Poškozené polštářky u knírače
Veronika
13.12.2007 
Dobrý den! Mám deset let starou fenku černostříbrného knírače. Již rok je léčená na veterinární klinice, začínali jsme na diagnóze borelioza, dále polyartritída a zřejmě v důsledku poměrně velkého množství a rozmanitosti léků se přidali problémy imunitního rázu. Co se kloubů týče, je vše již v pořádku. Ovšem před cca 6 měsíci se objevila prasklina na polštářku pravé zadní končetiny - bez cizího zavinění. Zranění se jevilo jako by byl polštářek vysušený (jedná se o druhý prst). Fenka si ránu vylízala a tím ji zvětšila. Po aplikování všemožných mastí, roztoků a zamezení lízání dík ponožce, se rána zacelila, ale kousek polštářku směrem od kořene drápu samovolně odpadl. Postupem času opět dorostl, avšak polštářek je tvrdší a rána je na něm stále - je živá, nekrvácí však. Fena stále bere prášky - již nízkou dávku prednisonu, ranisan a imuran. Imuran budeme právě vysazovat z důvodu nepříznivého výsledku krve. Zdá se mi ale, že něco podobného se začíná objevovat i na ostatních polštářcích postižené tlapy. Směrem od kořene drápu jsou polštářky roztřepené a hrubé. Jako by jejich částečky odumíraly, je-li to možné. Ještě bych měla zmínit, že RTG opakovaně vyloučil spinocelulární karcinom, ke kterému mají prý tmaví knírači sklon. Mohu prosím znát Váš nároz?? Jaká onemocnění mohou býti spojena s takovými problémy polštářků a i třepení brápků? Nemůže to být díky lékům? Jiné dermatologické potíže již nejsou... Děkuji mockrát a přeji pěkný den.  
zobraz podrobnosti

 
Odpověď na dotaz
MVDr. Iva Librová
19.12.2007 
Dobrý den,
polyartritida a hyperkeratóza (zesílení a jakoby třepení) až ulcerace (živé rány) na polštářcích se vyskytují u autoimunitního onemocnění zvaného systémový lupus erytematosus. Mohou se objevit i další příznaky. Prokazuje se převážně biopsií a vyloučením dalších možností a léčí se např. Prednisonem či Imuranem. Jelikož Vám byly nasazeny tyto léky, předpokládám, že kolegové se ubírají také tímto směrem. Nebo Vám uvedli jiný důvod? Pokud byla polyartritida jiného původu než imunologického, pak je ještě možnost, že se jedná o bakteriální nebo mykotickou infekci z důvodu oslabení imunitního systému (Prednison, Imuran). Proč byl nasazen Prednison a Imuran? Nemá jakékoli změny v dutině ústní?
S pozdravem MVDr. Iva Librová  
  Zpět  « Předchozí    Další » 
Přihlášení uživatele
Přihlašovací jméno
heslo
Vyhledávání
Z naší fotogalerie
Julja de Pittacus
Created by CRS NETCOM 2009
VETCENTRUM Duchek s.r.o., VETERINÁRNÍ NEMOCNICE STODŮLKY, K HÁJŮM 946, 155 00 PRAHA 5, tel.: 251 511 651