Nechutenství psa
Marie Roubalová
5.4.2007
Dobrý den, máme desetiletého psa boxera. Je hodně fixovaný na mého manžela,manžel však začal služebně odjíždět mimo domov vždy na týden. Pes začal méně přijímat potravu a hubne. Váží přibližně 30 kg. Zkusila jsem ho před dvěma dny odčervit. Včera už nepřijímal potravu skoro vůbec.Nevím, zda může být přičinou odčervení nebo psychická závislost na pánovi nebo, zda je to příznak nějaké nemoci. Prosím o radu. děkuji.

Redakce
7.4.2007
Dobrý den, paní Roubalová.
Ano, nechutenství by mohlo být následkem strádání psa po psychické stránce, nicméně vzhledem k věku bych nevylučovala ani somatickou (tj. tělesnou) příčinu. Bohužel může toto být i příznakem vážných onemocnění (př. selhávání orgánů - jater, ledvin, rakovinného bujení v těle). Doporučila bych Vám tedy vyhledat odbornou pomoc a nechat psa komplexně vyšetřit (tj. hematologické a biochemické vyšetření krve, ev. sonografické či RTG vyšetření). Pokud by se zdravotní příčiny nechutenství nepotvrdily a důvodem by byly tedy psychické důvody, můžeme Vám doporučit Bachovu květovou terapii, se kterou máme v podobných případech velmi dobré zkušenosti.
Přeji Vám, ať vše dobře dopadne, MVDr. Dáša Dvořáková
Já jsem zvědavá Eny.