NOVINKY A AKCE O NÁS - VETCENTRUM
DOMÁCÍ LÉKAŘ PORADNA LÉKAŘE ZAJÍMAVÉ PŘÍPADY PŘÍRODNÍ MEDICÍNA REHABILITACE PSŮ SEKCE DKK/DKL KREVNÍ BANKA

VETERINÁRNÍ PORADNA LÉKAŘE

Utrácení potkánka
jana
23.5.2008 
Dobrý den, chtěla bych poprosit o vysvětlení. Včera jsme byly utratit naší potkaní kamarádku. Byly jí dva roky měla nádory a špatně se jí jedlo. Pan veterinář řekl, že by se to jen zhoršovalo. Chtěla bych se zeptat, dostala uspávací injekci, po které (měli jsme jí v náručí)ležela, zpomalil se dech, ale očka jakoby jí mírně vylezly z důlku. Mohly by jste mi vysvětlit, proč tomu tak bylo a jestli třeba nějak netrpěla, i když se už nehýbala jen klidně dýchala ty očka mě docela trápí. Po 2 injekci měla očka v pořádku. Děkuji. A jestli můžu ještě jeden dotaz, zůstala nám doma její spolubydlící také samička, budeme se jí teď více věnovat, ale zajímalo by mě, jak moc si uvědomuje ztrátu své kamarádky a jak dlouho jí může hledat a být smutná. Teď mi příjde, že se chová celkem v normě. Děkuji za váš čas a odpověď.  
zobraz podrobnosti

 
Odpověď na dotaz
MVDr.Petra Mikulcová
30.5.2008 
Dobrý den,
exoftalmus může být způsoben zvýšeným nitroočním tlakem. Proč k takovému stavu došlo, by vám měl vysvětlit váš ošetřující lékař. Já nemohu zdravotní stav zvířete hodnotit. Pokud ale zvíře bylo v celkové narkóze, určitě nepociťovalo bolestivé podněty. Pokud jste zvířata chovali společně, je ztráta pro druhou potkanici většinou značná. Jsou to zvířata, která žijí ve skupinkách. Proto se jí nyní budete muset maximálně možně věnovat.
S pozdravem MVDr. Petra Mikulcová  
  Zpět  « Předchozí    Další » 
Přihlášení uživatele
Přihlašovací jméno
heslo
Vyhledávání
Z naší fotogalerie
Barunka a Nelinka
Created by CRS NETCOM 2009
VETCENTRUM Duchek s.r.o., VETERINÁRNÍ NEMOCNICE STODŮLKY, K HÁJŮM 946, 155 00 PRAHA 5, tel.: 251 511 651