Kůže kočky
Zdeňka
10.10.2007
Dobrý den,mám tříletou britskou kočku a před zhruba dvěma měsíci se jí začaly dělat strupy na kůži. Hlavně na hlavě, krku a nad ocasem.Teď si dokonce na krku vylízala chlupy až na kůži a do krve o velikosti pětikoruny. Stalo se jí to už před dvěma lety, veterinář to označil jako alergii na bodnutí hmyzem (blecha,...) a přeléčili jsme to antibiotiky. Je možné, že se jedná znovu o totéž, nebo to je třeba jen pobodání komárem a tím, že jí to svědí, tak si to líže a škrábe až do krve?Určitě navštívíme veterináře,ale můžu znát i váš názor?Díky

MVDr. Lukáš Duchek
13.10.2007
Dobrý den.
Asi tušíte, že určit správnou diagnózu a tedy i léčbu není po internetu možné. Následující berte tedy jako odhad. Strupy na kůži určitě nesouvisí s bodnutím hmyzu, často jsou projevem některých kožních parazitů. Co se týče krvavého místa, příčinou vzniku je svědivost a vykousání místa až do krve pacientem. Silná svědivost opět odpovídá parazitární, případně alergické příčině.
S pozdravem MVDr. Lukáš Duchek
Lukasko v kancelárii